Wycieczka uczniów kl. I-II do Kazimierza Dolnego i Mięćmierza

W dniu 19 maja wspólnie z uczniami klasy I udaliśmy się w zaczarowaną podróż do zabytkowego, urokliwego miasteczka nad Wisłą – Kazimierza Dolnego oraz Mięćmierza – maleńkiej osady flisackiej.

Na początku z panią przewodnik spacerowaliśmy Bulwarem Nadwiślańskim. Poznaliśmy historię spichlerzy, baszty i zamku. Następnie przejechaliśmy ekobusikami do Wąwozu Korzeniowego. Byliśmy zachwyceni bajkowymi kształtami korzeni drzew. Po powrocie na Rynek usłyszeliśmy legendę o psie Werniksie, historię kościoła farnego, studni i legendę o kogucie. Na rynku poszukiwaliśmy również ,,skarbu” – książki albumu ,,Kazimierz Dolny tkany obrazem i słowem”. Następnie udaliśmy się do Klasztoru Reformatów. Tam poznaliśmy historię Góry Trzech Krzyży. Z punktu widokowego podziwialiśmy całe miasteczko. Kolejnym punktem wycieczki był ponowny przejazd ekobusikami do Mięćmierza. Podczas przejażdżki było bardzo głośno i wesoło. Urządziliśmy karaoke. Na miejscu poznaliśmy historię wioski flisackiej i flisaków. Podziwialiśmy piękny widok na rzekę Wisłę i zamek w Janowcu z punktu widokowego ,,Albrechtówka”.

Mimo pochmurnej pogody wycieczka była bardzo udana. Wróciliśmy z niej bardzo zadowoleni. Każdy z nas przywiózł kazimierskiego koguta, przewodnik o Kazimierzu Dolnym oraz inne lokalne pamiątki. Na pewno tam jeszcze wrócimy.