Wycieczka do Krakowa i Ojcowa

Dnia 11 czerwca wyruszyliśmy na dwudniową wycieczkę do Krakowa i Ojcowa. Taką wyprawę planowaliśmy już od dłuższego czasu. Wzięli w niej udział również uczniowie kl. IV i V oraz nasi rówieśnicy z sąsiedniej szkoły w Poniatowej Kolonii. Do Krakowa dotarliśmy po pięciu godzinach jazdy. Pierwszym punktem zwiedzania był Smok wawelski znajdujący się nad brzegiem Wisły u podnóża wawelskiego wzgórza. Następnie zwiedziliśmy sam Wawel, ołtarze, groby królów i słynnych Polaków oraz dzwon Zygmunta. Obejrzeliśmy także wystawę pt. „Wawel zaginiony”. Następnie przeszliśmy do Kościoła Mariackiego, gdzie wszyscy mogli podziwiać przepiękny ołtarz Wita Stwosza. Potem wyszliśmy na Rynek. Tutaj mogliśmy odpocząć i kupić pamiątki. Wieczorem pojechaliśmy do hotelu Krakus – Junior, gdzie zjedliśmy obiadokolację i udaliśmy się na spoczynek. Drugi dzień zwiedzania zaczęliśmy od Ojcowskiego Parku Narodowego. Weszliśmy do Jaskini Łokietka, gdzie podziwialiśmy stalagmity, stalaktyty i stalagnaty. Wracając, oglądaliśmy ostańce skalne, takie jak: Brama Krakowska. Rękawica, Igła Deotymy. Udaliśmy się także na długi spacer po parku, w czasie którego można było sobie zrobić mnóstwo ciekawych zdjęć. Każdy z nas zatrzymał się chwilę nad źródłem miłości. Później wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy obejrzeć Maczugę Herkulesa znajdującą się nieopodal Pieskowej Skały. Następnie zwiedziliśmy Muzeum Ojcowskiego Parku Narodowego i obejrzeliśmy film w technologii 3D o historii jego powstania. Przyszedł czas na zjedzenie obiadu oraz krótki odpoczynek. Potem wszyscy wyruszyliśmy w drogę powrotną do Kraczewic. Wycieczka nam się bardzo podobała. Choć odczuliśmy trudy podróży, to byliśmy szczęśliwi i zadowoleni. – ucz. kl. VI